Thursday, October 27, 2011

Enkaz

Van'da deprem oldu...7.2 şiddetinde..Yüzlerce bina yıkıldı..beşyüz küsür kişi hayatını kaybetti, binküsür kişi yaralı...Kalan yetmişdört milyonun ise kafası karışık..Haddimiz olmadan "insanlara" "insanlık dersi"vermeye çalışırken, haddimizi aştık. Olması gerekeni abarttık, zaten yapılanı ilk defa yapılıyor sandık, sadece biz insan olduk,başkalarını "insan değilsin" diye yaftaladık..Bunun tek sebebi, asıl "acı"olan, depremin olduğu yer Van!
Bu ülkeyi ayakta tutan vicdan...Eğitimsizlikle, cahillikle, yetersizlikle tek başa çıkabilen, en zor zamanlarda bizi uyandıran, çoğu zaman gizlensede ihtiyaç anında hemen ortaya çıkan,ama bu kez çok ağır yaralar alan,"enkaz"altında kalan vicdan...
Hayır,bu yazı "milliyetçi"bir yazı değil,hayır "ırkçı"diye suçlayacağım kimse yok, hayır,"bizi kimse bölemez" yazısı da değil....Aksine, bütün yardım kampanyalarına rağmen, kısa sürede gösterilen "insan üstü" çabaya rağmen, "milletimden" utandım yazısı bu. Biz zaten "bölünmüşüz" yazısı...
"Ülke sınırları içerisinde" yer alan bir ile yardım yapmayı, daha önce de onlarcasını yaşamış olmamıza rağmen, sadece ve özellikle burası için paralanmayı "insanlık" sananlar benim gurur duyacaklarımdan olamazlar... Konya'ya da yapıldıysa yardım, Gölcük'e de,Simav'a da.. yardım yapıldıysa ama, Van'a yapılıyor olması önemli değil, olmamalı! Üstelik yaptıkları yardımı,iyilik yaptıklarını sanarak, "aydın görüntülerinin "altındaki "aymazlığı" gizleyemeden, "sana rağmen yaptım","sen olsan da yapıyorum" edalarıyla, "bizi kimse ayıramaz" dramasıyla kendini üstün görmek, teveccühte bulunmak da benim "insanlık" "kardeşlik" anlayışıma sığmaz, sığdıramadım günlerdir....
Sapla samanı birbirine karıştıran herkes kadar, sapla samanı birbirine karıştıryoruz hala.. Farkında olmayanlara sözüm yok, tek sözüm "uymayın onlara".... Farkında olanlar, bilerek yapanlar ise, çok fena.....
Öğrencisi,annesi, dedesi,askeri, öğretmeni, doktoru..."gönüllü" olanlar, "gönülden" yardım yapanlar, yaptıkları yardımı karşılıksız, "koşulsuz" yapanlar...Ders vermek için değil yani birilerine, haddini bildirmek için değil...olması gereken bu olduğu için, başka doğru bilmediği için yapanlar...Asıl onlar "enkaz"dan sağlam çıkanlar!



No comments:

Post a Comment